Rattatouille.....





Adini sanini bilmeden, sirf yazin kilo vermek ve sicaklarin hantallastirdigi vucudumuzu rahatlatmak adina bol bol Ratatouille yapiyormusuz da haberimiz yokmus yillar once annemle ! Bu yaratici, eglendirici ve ilham verici filmi seyredene kadar, annemin mucize mutfaginin esinliklerinden biri oldugunu zannettigim yemek, meger Fransa'nin Nice cevresinin yoresel mutfagindanmis. Bunu duyar duymaz anneme telefon acip var mi biz de bir Fransiz' lik diye arastirdim ama yok bir baglanti bulamadim !....



Yaz tatilimizde vizyona girer girmez gitmek zorunda kaldigimiz filmlerden biriydi Ratatouille. Evimizin cocuk uyesi ve cocuklukta onu aratmayan erkek uyesi bir kosu gidip biletleri aldilar bir cumartesi gunu. Tabii benim izlemek istedigim daha disi filmler vardi ve bir ara siz ona, ben suna, diyerek kandirmaya bile calistim onlari ama kolumdan oyle bir tutup koltuktan kaldirdilar ki, kolsuz kalmadan ben de katilsam ekibe diye dusunup attim kendimi sinema salonuna. Iyi ki gitmisim dedim daha ilk sahnede; o nasil guzel bir animasyon, o nasil canli capli sahneler ve harika Paris manzaralari....Agaclar, kuslar, Arnavut kaldirimlar, neseli sokak cafeleri... Tadina doyulmaz bir sinematografi ve yaraticiligina sapka cikarilacak bir esinlenis hikayesi. Insanin hemen o anda, daha sinema salonundayken kalkip tum hayallerini gerceklestirmek adina ise koyulasi geliyor. Siz benim cocuklara ozgu bir filmmis gibi anlatisima bakip aldanmayin; genc yasli herkesin buyuk zevk alacagi muhtesem bir hikaye kendisi....

Ingilizce'si Rat'ten cagrisimla adini Rattouille alan film; bir farenin (rat'in) yemek yapma konusundaki istek ve becerisini kesfedip kendini sef statusune ulastirmasini anlatiyor; anlatiyor anlatmasina da unlu Ratatouille'den ayrintili hic bahsetmiyor.



O ayrintidan bahsetmek bana duser diye arastirip buldugum seyler sanirim hepinizi bir sekilde ''Aaa, ben Ratatouille yemistim'' veya ''kendisini cok iyi yaparim'' cevabina goturecek; zira bu yemek bizim yaz sebzelerinin toplu halde kavrulmasi. Mevsim dolayisiyla bolca bulunan kabak, biber, domates, sogan, sarimsak kavrulup guzelce suyu cektiriliyor. Fansizlar orjinal tarifte hepsini ayri ayri kavurup sonradan, soteledikleri soganin icinde bulusturuyorlarmis. Sadece zeytinyagi kullanip, feslegenle susluyorlarmis. Orjinal tarifte bir de patlican yok, cunku bir zamanlar patlican bir kis sebzesi oldugu icin bu tencerede yerini almiyormus yillar once. Fakat artik yaz ve kis sebzesi diye ayirdedemedigimizden , sebzelerin hepsi pur mahalle manavlarda boy gosterebildiginden bence bu lezzetli sebzeyi de karisima katmakta fayda var. Fransa'da sadece yemek olarak degil ince ince kiyilip omlet ici olarak bile kullaniliyormus bu enfes karisim benden soylemesi...

Vizyona girdigi andan itibaren kosup seyredilmesi, mumkunse sinemadan eve donerken de hayallerinizi gerceklestirmek icin gereken tum malzemelerin en yakin dusler evinden temin edilmesi gereken harika bir film.....

10 yorum:

Unknown dedi ki...

aslında bu yemeği ben de yapıyorum ama sarımsaklı yoğurtla servis ediyorum ben. filme gelince fragmanını izledim -uzun bir fragmandı- çok güzel bir animasyona benziyor. sinemada izlemek, kızım 3 yaşında olduğu için şu an mümkün değil ama bir şekilde izlemeyi istiyorum ben de.

Adsız dedi ki...

Ben geldim tatilden bu arada benim adımı kullanarak sağa sola pis yorum bırakanlar var aman dikkat bunu oku lütfen olur mu çok önemli arkadaşım http://www.edasuner.com/onemli/

Beyaz güzel olmuş site mis gibi kuzum

YILDIZNAF dedi ki...

Sevgili Evvelzamanicinde,
Ne iyi ettinde hatirlattin evet buna sarimsakli yogurt cok yakisiyor. Fransizlar sahiplenmis ama Akdeniz yemegi bu iste ! Sinemaya gitmeye gelince biliyorum biz de gectik o asamalardan cok zor cok. Insan disari ciksa akli evde kaliyor, basliyor herseyden elini ayagini cekmeye. Ikinciyi dusunuyorsaniz; ya hemen bir kardesi daha olacak ya da onunda buyumesini beklerken bir on yil daha sonraya kalacak bu tur disari kacamaklari :)...

YILDIZNAF dedi ki...

Can Eda,
Hosgeldin ve inan senin yorumlarin oyle icten ve seviyeli ki, herkes anlar sahtesi ile gercegi arasindaki farki hemen. Uzulmene kiyamiyorum, sen bosver yoluna devam et. Tanit bize icindeki o kocaman renkli dunyayi...Kim tutar seni Guzellik...

GULTEINEN ENKELINI dedi ki...

iade-i ziyaretteyim..
Cok dolu adeta mucevher gibi bir blok...
cok yakin hissettim belki de ondan.
bundan sona mudaviminiz olacagim, haberiniz olsun:)
guzelliklerinizin devamini dilerim..

YILDIZNAF dedi ki...

Sevgili Enkelini, ne hos sozler bunlar! ziyaretinize cok sevindim. Ben de sizin sayfalarinizdan cok keyif aliyorum. Komsuluk basladi desenize. Bes cayina sizdeyim. Sevgilerle....

Talisman dedi ki...

Merhabalar,
Ben de seyrettim bu leziz filmi.. Çok zevk aldım, Anton Ego nun Ratatuy u tattığı ve küçüklüğünü haturladığı sahnede ağladım bile. :) Sulugöz müyüm neyim.. Çok tatlıbir filmdi ama ayrımcılığı çok güzel anlatıyordu.
Tarif için teşekkürler :)

YILDIZNAF dedi ki...

Hosgeldin Talisman,
Bu leziz filmde bulusmamiz ne guzel! Bende cok duygulanmistim ayni sahnede ! Siz soyleyince yeniden hatirladim filmi soyle bir...Tekrar seyredilecek hos bir film gercekten..

Cocukla Cocuk dedi ki...

selam seyahatlerden donduk.
gecen hafta ben yokken kızımla gideceklerdi bu filme gitmemişler Buyuk ihtimalle yarın gideceğiz. Senin guzel yorumlarımdan sonra kararımızı kesinleştirdik.

YILDIZNAF dedi ki...

Hosgeldin Cocuklacocuk,
Ozlettin gercekten. Nasildi tatil iyi gecti mi, uzun uzun ayrinti bekliyorum senden. Umarim sizde bol keyifle cikarsiniz sinema salonundan. Sevgilerimle....