Premonition



Birgun uyaniyorsunuz, kapiniz caliniyor ve esinizin trafik kazasinda oldugu haber veriliyor.Acilar icinde gecen gunun sabahinda aglamaktan yorgun gozlerle uyanmisken bir de bakiyorsunuz, esiniz hicbir sey olmamis gibi kahvaltisini yapiyor.Ne yaparsiniz....
Fragmanlari boylesine carpici olan film, Premonition (Onsezi) beni daha ilk gorustu etkilemisti. Genelde filmler eve postayla geldiginden, secimlerini de esim is yerinde iki is arasi online yaptigindan benim oncelikli gormek istedigim filmler nedense hep gec gelir....Ama bu sefer bizzat kendim gittim ve ta ta film rafta...
Hemen eve kosup filmi, elestiri sitesi Rotten Tomatoes'da okumaya basladim.Tam bir dus kirikligi, filmi cok kotu bulmus seyredenler, keske elestirileri once okusaydim dedim icimden. Simdi kimselerin begenmedigi filmi gelde izle...Bir de esine izah tarafi var tabii, o benim gibi olmadigindan yani vaktini online oldugunda cok guzel degerlendirdiginden hemen hemen butun kritikleri okur, seyrettigimiz filmin tum seceresini ezbere bilir. "Simdi Cocacim, valla bilmiyorum ki bu film neden boyle cikti, aslinda kapagindaki resim falan da guzeldi :) Kem kem de kum kum..." gibi bir gece gececek diye cok korktum ama cok sukur bekledigim kadar kotu degildi film... Filmden sonra gercek onsezi olaylarini anlattiklari bir bolum vardi. Zaman zaman bazi insanlara olmus bu olay, kimi ucak kazasini bilmis kimi de firtina kopacagini. Kimse inanmamis bu spirituel sezileri olan insanlara tabii. Ama olmus; pesinden ucak da dusmus, firtina da kopmus. Filmin bir yerinde de anlatildigi gibi eskiden boyle sezileri olan kadinlar cadi diye asilmis bile...Bence bu tur deneyimler yasayan, hayati bizlerden biraz daha farkli tecrube eden insanlar var ve onlari, yasadiklari soku anlatabilmek hic de kolay degil. Filmin bazi sahnelerinin gereksizligi, bazi yerlerde de zaman zaman tekrara dusmesi seyrederken bizi de bunaltmadi degil ama film bittiginde ne demek istedigini anlatabilmisti ya da en azindan ben azar isitmemistim !......

Hiç yorum yok: