Simdi limoonataa ve sebbbze zamani....


Yaz geldi ya, bizim mutfakta bir gevseme basladi.Artik oyle agir icecek ve yemeklere gelemiyoruz. Cok gunes alan evin, cok gunes alan mutfagi yazlari birseyler pisirmek icin oylesine bunaltici ki, bende careyi hafif seylere kacarak buluyorum. Bir limonata kosesi yaptim mesela, baktikca bana cocuklugumu hatirlatan. Simdi kizimin boyle anilari olsun istiyorum tipki bizim oldugu gibi. Esimin annesi de, benim annem de yazin bolca alinan meyvelerden dogal meyve sulari yaparlardi, esim hala anlata anlata bitiremez rahmetli anaciginin hazirladigi visne sularini. Buralarda visnenin suyu cikarilacak kadar ucuz degil o yuzden biz simdilik limonatayla idare ediyoruz.....



Karnibahar salatasi ve brokolili tavuk boregine gelince; hasladigim bu iki sebzeden basit ne yapabilirim diye uydurdugum seyler. Ozellikle karnibahari bu sekilde tuketmek cok hosumuza gitti ailece. Biraz kirmizi biber ve zeytinyagi ile harika bir lezzet katti marul yapraklarina . Boregimin sekli ise Meksika'li arkadasim Martha'dan. Onun tarifi biraz degisikti ama ben bizim mutfagimiza uyarlayarak hazirladim, hic de fena olmamisti. Sadece ustu kizarinca firindan aldigimdan alti biraz nemli kalmisti. Alt ust ayari olan bir firinda cok daha guzel piserdi sanirim. Bir de tarif sahibi dostumu ne kadar ozledigimi hatirlatti tabii. Keske sevdiklerimizden hic ayrilmasak, keske hep bir elimizde visne bardaklari, bir elimizde limonatalar boyunlarina sarili kalsak. Hic bitmese cocukluk, hic gelmese ayrilik...Keske.....

1 yorum:

Adsız dedi ki...

Dearest Nez,
Wow! Congratulations, this is incredible! I wish I could read and understand what you wrote, anyways, it was very impressive and wonderful to see your beautiful home and your lovely table. It brought very nice memories. I also saw the picture of the ring you prepared like mine. Thank you very much!
Keep going and congratulations again.
Give kisses, hugs and my best regards to Askim and Fatih and to you, my dear friend, my love.
Martha