"Anne, kendimi çok hayal kirikligina ugrattim. "

yazmış Aşkım Naz bitmeyen odevleri için.

:) ))

Amerikanca dusunup,  Turkce ifade edince böyle oluyor bazen.

Komik bir ifade ortaya cikabiliyor. :)

Arkadaslari arasinda sempatikligini arttiriyor böyle anlar; bazen bir sey soyledigini, onlarin saatlerce guldugunu anlatiyor, çok tatlisin Askimmmmmmmm diyerek cocuklar, bizdeki soylenisini ona ogretiyor. :)

Ama bu sefer ben ogretemedim. Bizde buna şöyle deriz diyemedim.

Yok cunku bizde kendini hayal kirikligina ugratmak.

Hep baskalari için yasadigimizdan midir nedir, kendimize ne yaptigimiz çok da önemli degildir.

İnsan ne yaparsa kendine yapar biraz da aslinda.

O yüzden, aklinda tam da öyle kalsin diye, onun kullandigi gibi kullandim cumleyi defalarca:

"Oysa en degerli kendinsin" dedim. "Kendine karsi sorumluluklarin, en az baskalarina karsi sorumluluklarin kadar onemli" dedim. "KENDINI BIR DAHA HAYAL KIRIKLIGINA UGRATMAMAK için,  kendine verdigin sozleri de tutmalisin" dedim. "Ama en nihayetinde, nasil hatalari için baskalarini affetmemiz gerekiyorsa; KENDINI DE AFFEDIP, yoluna devam etmelisin. " diye ekledim.

Sanirim bir daha odevlerini son dakikalara birakirken iki kere dusunecek ve umarim hayal kirikligina ugramamak için de daha çok cabalayacak.

Ona soylemedim ama içimden böyle egitim sistemine de iyi dileklerimi defalarca sundum. Bir yaz tatili odevi, bir yaz tatili odevi, sanirsin gun, yazlari 48 saat !!! Yazik, gunah bu cocuklara da. Daha kaç nesil bir at yarisidir kosturacak. Bilim ne zaman eziyetten cikip, merak olacak cocuklarimiza.

Gece hiç uyumadi, odevler bitti. Kendini hayal kirikligina ugratti ama ogretmenlerine o saskinligi yasatmak istemedi.

Odevler bugün teslim edilecek, bir ohh çekip yeni hayallere yelkenler acilacak. Hayat dersleriyle devam ediyor hepimiz için ne de olsa... :)


Hiç yorum yok: